צור קשר

מדיה

הקרמלין אוסר על כלי תקשורת באיחוד האירופי

לַחֲלוֹק:

יצא לאור

on

רוסיה אסרה על 81 כלי תקשורת מבוססי האיחוד האירופי, בטענה שהם "מפיצים באופן שיטתי מידע כוזב על התקדמותו של מבצע צבאי מיוחד [הפלישה של רוסיה לאוקראינה]".

משרד החוץ הרוסי הודיע ​​על ההחלטה ביום שלישי (25 ביוני) בתגובה להגבלות של האיחוד האירופי שהוטלו על כלי התעמולה הרוסיים.

האיסור המקוון של רוסיה חל על גופי שידור וארגוני חדשות לאומיים באוסטריה, צ'כיה, אסטוניה, יוון, פינלנד, צרפת, אירלנד, איטליה, לטביה, ליטא, מלטה, הולנד, פורטוגל, ספרד ושוודיה, אך לא גרמניה או פולין .

כמו כן, נאסרו על ידי הקרמלין כמה מהעיתונים הידועים ביותר באירופה, כולל ברלינגסקה בדנמרק, Le Monde ו-Liberation בצרפת, FAZ הגרמנית, Der Spiegel, ו-Die Zeit, Irish Times, La Repubblica באיטליה, NRC בהולנד, ואל פאיס בספרד.

ארבע כלי תקשורת המתמקדים באיחוד האירופי, סוכנות אירופה, פוליטיקו ו-EUObserver בבריסל ו-RFE/RL בפראג, כלולים באיסור.

מוסקבה לא זיהתה כלי תקשורת אחרים המתמקדים באיחוד האירופי, כמו EU Reporter, Euractiv או Euronews.

ממשלת רוסיה חסה גם על כל כלי התקשורת הפרו-רוסים בהונגריה, למעט כלי עצמאי אחד, 444.hu.

המשרד תיאר את הפעולה כתגובה "במראה ומידתיות" לצעדים של האיחוד האירופי נגד התקשורת הרוסית.

"אם ההגבלות על התקשורת הרוסית יוסרו, הצד הרוסי גם ישקול מחדש את החלטתו ביחס למפעילי התקשורת שהוזכרו", נמסר מהשגרירות הרוסית.

ביום שני, האיחוד האירופי הכניס לרשימה השחורה ארבעה ערוצי תעמולה רוסיים: קול אירופה, RIA נובוסטי, איזבסטיה ורוסייסקאיה גאזטה.

בחקירה שנערכה לאחרונה על ידי המודיעין הבלגי, הצ'כי והפולני, הואשם קול אירופה, שבסיסו בפראג, במתן שוחד לחברי פרלמנטים למען רוסיה. זה עדיין נחקר.

בעבר, האיחוד האירופי אסר על תחנות רוסיות Katehon, Pervyi Kanal, REN TV, Rossiya 1, Rossiya 24, Spas TV, Sputnik, Russia Today, Tsargrad TV ומספר רב של חברות בנות שלהן.

היא גם הכניסה לרשימה השחורה יותר מ-100 אנשים רוסים לקידום תעמולה, כולל העורכת הראשית של RT, מרגריטה סימוניאן, ומגיש הטלוויזיה ולדימיר סולובייב.

לפי קבוצת Reporters Without Borders (RSF) שבסיסה בפריז, רוסיה מדורגת קרוב לתחתית העולם מבחינת חופש העיתונות (מקום 162 מתוך 180). גם האתר של RSF חסום ברוסיה.

Věra Jourová, הממונה על ערכי האיחוד האירופי, הצהירה ב-X כי האיסור על התקשורת הרוסית הוא תגמול מיותר.

"מקורות תעמולה במימון רוסיה המפיצים דיסאינפורמציה כחלק מהאסטרטגיה הצבאית של רוסיה אינם זהים לתקשורת עצמאית. הדמוקרטיות מבינות את זה", היא ציינה.

שתף מאמר זה:

EU Reporter מפרסם מאמרים ממגוון מקורות חיצוניים המבטאים מגוון רחב של נקודות מבט. העמדות שננקטו במאמרים אלה אינן בהכרח אלה של האיחוד האירופי Reporter.

יעדים פופולריים